GESCHIEDENIS.

De Gemengde Zangvereniging “Ons Genoegen” is ontstaan in het Larensebroek.

De vereniging is ontstaan door initiatief van de heer Rutgers ( toen Hoofdonderwijzer van de school). Hij was dan ook de eerste jaren de stuwende kracht van onze vereniging. Er zijn  dan ook door de jaren heen verschillende concoursen bezocht met heel goede resultaten. De eerste was in 1935. In Winterswijk. Ons koor heeft door de jaren heen  ook verschillende dirigenten gekend. o.a. de heer van Neck, hij heeft 46 jaar  voor ons koor gestaan. Daarna Bert van Laar, Gijs Brilleman, Marloes Kippers en Gert Jansen. In 2022 is Willemien Rouwenhorst uit Eefde onze dirigent.

Wat lokaties betreft: Na sluiting van de school in het Larensebroek zijn we eerst naar de school de “Branink” in Laren geweest, hierna bij het Cultureel Centrum “Westerenk”. Door omstandigheden ging deze sluiten. Daarna terug naar de “ Branink” . Hierna naar `t Langenbeargh.  In 2015 zijn we verhuisd naar “de Wippert “in het Larensebroek. En vanaf 2018

zongen we met veel plezier bij Witkamp in Laren.

En in 2021 zingen wij in het Kulturhus.