Willemien Rouwenhorst (Gorssel, 1954)

Willemien kreeg op 7-jarige leeftijd AMV- en blokfluitlessen. Toen ze 9 jaar was begon zij met pianolessen. Eenmaal volwassen nam ze dwarsfluitlessen en nog later ontdekte zij de bamboefluit. Dit maakte haar zo enthousiast dat ze leerkracht is geworden in het bouwen en bespelen van bamboefluiten. Zie ook www.bamboefluiten.nl

Daarnaast zingt zij zelf al vele jaren in verschillende koren.

In juni 2017 rondde zij de Meerjarige Dirigenten Opleiding in Utrecht af. Vervolgens volgde ze vier keer de 9-daagse Kurt Thomas Cursus, ook in Utrecht.

In oktober 2017 startte zij een madrigalenkoor in Eefde. Als zorgvrijwilligster is zij betrokken bij het Hospice in Zutphen, waar zij af en toe een gelegenheidskoor dirigeert.

In Empe leidt ze het vrouwenkoor Zanglust.

Drie zomers heeft  zij samen met een collega een zang-wandelweek georganiseerd. Overdag wandelt de groep in de mooie omgeving en 's avonds vindt de koorrepetitie plaats. Aan het eind van de week is er een afsluitend concert.